Breakfast bowl po mojemu

11:20




Z pewnością każdy z Was chociaż raz spotkał się na blogach kulinarnych, instagramach czy innych miejscach w sieci z miseczkową wersją smoothie o niesamowicie egzotycznej nazwie - smoothie bowl (jakby po polsku nie można było napisać, no nie??
Bo w rzeczywistości pod tą nazwą kryje się najzwyczajniejszy koktajl w misce, przyozdobiony po prostu mnóstwem dodatków, od bakalii, świeżych owoców po masło orzechowe i płatki śniadaniowe. 




I rzeczywiście takie miseczki potrafią sprezentować się niesamowicie. Dowolność przyozdabiania zamienia nas w malarzy na koktajlowym płótnie ze zmiksowanych owoców, czasem z dodatkiem płatków owsianych lub jogurtu. 
Ja swoją bazę pod dzisiejszy "obraz" wykonałam przy użyciu jaglanki z dodatkiem kaszy mannej - czyli w wersji na ciepło, stąd nazwa breakfast bowl, a nie smoothie bowl. 





Powoli zbliża się zima, nasz organizm potrzebuje z rana takiej łatwo przyswajalnej mocy w wersji na ciepło, ale to nie znaczy, że nie można wprowadzić do tego wizerunku szczypty lata. Stąd u mnie dodatek puddingu na zimno i egzotycznego kiwi (niemalże równie egzotycznego co sama nazwa breakfast bowl....).


Składniki: 

jedna miseczka pełna mocy
pudding chia




* można użyć w całości pięć łyżek płatków jaglanych lub ryżowych (osobiście uważam że ryżowe są smaczniejsze, ale niestety skończyły mi się zapasy)

** u mnie o smaku lodów truskawkowych, ale można użyć każdej innej



PS   Nie zapomnijcie dołączyć do nowej grupki na fejsie!


Przygotowanie:


Płatki jaglane zalewamy w miseczce ciepłą wodą i odstawiamy do napęcznienia.
Kaszę manną przesypujemy do szklanki i mieszamy w kilku łyżkach zimnego mleka/wody.
Banana rozgniatamy dokładnie widelcem.
W garnuszku zagotowujemy pół szklanki mleka i pół szklanki wody.
Dodajemy płatki jaglane, banana i dokładnie mieszamy.
Blendujemy całość na gładki mus, następnie ponownie umieszczamy w garnku i dodajemy kaszę manną. Jesli używamy tylko płatków ryżowych - pomijamy ten krok. 
Zmniejszamy moc palnika i trzymamy jeszcze chwilkę pod przykryciem.
W razie potrzeby podlewamy mlekiem lub wodą.
Podajemy z ulubionymi dodatkami.
U mnie był to pudding chia, dżem truskawkowy 100%, kiwi, pozostała połowa banana i płatki pełnoziarniste z suszonymi owocami od Sante. 




    



      Smacznego! 🌸


✩✩✩


✩✩✩






You Might Also Like

2 komentarze

Facebook

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Wyświetlenia