babeczki

Babeczki z białą czekoladą i jagodami

18:24



Przepyszne babeczki, które osłodzą nawet najbardziej ponury dzień. Orzechowo-owsiany spód wypełniony aksamitnym, kokosowym kremem a'la Rafaello z białą czekoladą i jagodami do dekoracji. Te małe słodkości idealnie sprawdzą się jako dodatek do prezentu dla bliskiej osoby. Zamiast kupnych bombonierek poświęćcie chwilkę czasu na przygotowanie tych pyszności. 


SKŁADNIKI/ 11 babeczek

jedna babeczka dostarcza średnio:
145 kalorii / 3,6 g białka / 6 g tłuszczu / 20 g węgli

  • płatki jaglane - 7 łyżek (70 g)
  • płatki owsiane -  3 łyżki (30 g)
  • banan - 1 sztuka (100 g)
  • masło orzechowe - 1 łyżka (25 g)
  • olej kokosowy - 1 łyżeczka (5 g)

Masło orzechowe i olej kokosowy rozpuścić w niewielkiej ilości ciepłej wody.
Banana rozgnieść dokładnie widelcem, połączyć z płatkami, masłem i olejem. Tak przygotowanym ciastem wylepić dno i boki foremek na muffinki, tak aby powstały "koszyczki". 




Tak przygotowane owsiane spody podpiekać przez ok. 10 minut w 180 stopniach C. 
W międzyczasie przygotować krem. 

  • kasza jaglana - 1 woreczek (100 g)
  • biała czekolada - tabliczka (100 g)
  • mleko - 1/4 szklanki (50 ml)
  • wiórki kokosowe - 2 łyżki (12 g)
  • słodzidło - do smaku (ok. 10 tabletek)
  • jagody - do ozdoby 

Kaszę jaglaną przepłukać i ugotować do miękkości z dodatkiem słodzika. Czekoladę połamać na kostki i odłożyć 3-4 kosteczki na później. Pozostałą czekoladę rozpuścić w niewielkiej ilości mleka (w kąpieli wodnej albo mikrofali), przemieszać rózgą kuchenną. Roztopioną czekoladę zblendować z ugotowaną kaszą i wiórkami kokosowymi. 




Podpieczone spody wypełnić kremem jaglanym, udekorować jagodami, startą białą czekoladą i wiórkami kokosowymi. 



     Smacznego! 🧁

✩✩✩


✩✩✩



desery

Deser a'la Kinder Bueno

11:15



Przepyszny, wysokobiałkowy deserek inspirowany popularnym i lubianym batonikiem Kinder Bueno. Ten niepozorny słoiczek szczęścia, a właściwie jego wnętrze, idealnie zaspokoi Wasz apetyt na słodkie, nie dostarczając przy tym ogromnych ilości cukrów prostych i tłuszczów nasyconych. 🥰
Czas przygotowania to niecałe 10 minut, więc do roboty! 

SKŁADNIKI/ 2 porcje

jeden słoiczek dostarcza średnio:
235 kalorii / 18 g białka / 8 g tłuszczu / 23 g węgli

  • płatki owsiane - 4 łyżki
  • kakao naturalne - 2 łyżeczki
  • masło orzechowe - 1 łyżeczka
  • jogurt grecki 0% tłuszczu - 1 opakowanie (150 g)
  • odżywka białkowa* - 1/2 miarki
  • Kinder Bueno - 2 kostki do dekoracji
  • słodzidło - do smaku
*użyłam odżywki o smaku karmelowym, ale z powodzeniem możecie użyć odżywki waniliowej, o smaku białej czekolady czy neutralnej

Płatki owsiane, 1 łyżeczkę kakao, 1 łyżeczkę masła orzechowego i słodzidło zalewamy niewielką ilością gorącej, przegotowanej wody i odstawiamy do napęcznienia, dokładnie mieszamy. 
Jogurt grecki łączymy z odżywką i słodzidłem, dzieląc masę na 2 części. 
Do jednej z nich dodajemy łyżeczkę kakao.
W słoiczkach układamy kolejno warstwy: 
czekoladowo-owsiana, biała, kakaowa i kosteczka Kinder Bueno do dekoracji. 
Schładzamy w lodówce na minimum 20 minut przed podaniem.


      Smacznego! 🍫

✩✩✩


✩✩✩


cukinia

Tofu z makaronem ryżowym i cukinią po tajsku

16:38



Doszłam do wniosku, że za dużo tutaj słodkości i koniecznie trzeba wzbogacić bloga o przepisy na dania wytrawne.
Przed Wami pomysł na makaron ryżowy w lekkim sosie z warzywami i wędzonym tofu usmażonym na złoto.  Serek śmietankowy z powodzeniem możecie zastąpić mleczkiem kokosowym, co z pewnością wzbogaci smak potrawy. Ja korzystałam ze składników, które miałam akurat pod ręką, ale efekt zaskoczył mnie na tyle, że postanowiłam się z Wami podzielić tym przepisem. 
Jeśli lubicie bardziej orientalne smaki, z pewnością będziecie zadowoleni. 
Moja mama się zachwycała. ;) 


SKŁADNIKI/ 2 porcje

jedna porcja dostarcza średnio:
450 kalorii / 13 g białka / 22,5 g tłuszczu / 50 g węglowodanów

  • makaron ryżowy - 100 g (masa suchego produktu)
  • tofu wędzone - 90 g (1/2 kostki)
  • cukinia - 180 g (1 średnia sztuka lub 1/3 większej)
  • cebula - 100 g (1 duża lub 2 mniejsze)
  • serek śmietankowy/śmietana - 1 łyżka
  • olej rzepakowy - 3 łyżki
  • sos sojowy - 2 łyżki
  • limonka  - 1/2 sztuki 
  • woda - 1/2 szklanki
  • przyprawy - zioła tajskie, sól, pieprz, czosnek]
  • do podania - świeży szczypiorek, drobno kruszone migdały, limonka

Tofu kroimy w drobną kosteczkę, marynujemy w sosie sojowym, łyżce oleju i przyprawach. Cebulę kroimy w piórka, a cukinię w półplasterki. 
Na rozgrzanym oleju podsmażamy tofu do zezłocenia, następnie przekładamy do czystego naczynia. 
Na tej samej patelni podsmażamy cebulę wraz z cukinią, podlewamy wodą, zagotowujemy, po czym zmniejszamy moc palnika i gotujemy pod przykryciem do miękkości, w międzyczasie doprawiamy. 
Makaron gotujemy wg przepisu na opakowaniu. 
Gdy warzywa zmiękną, w szklance mieszamy kilka łyżek wody w której dusiły się warzywa z serkiem śmietankowym, następnie łączymy powstały "sos" z zawartością patelni.
Ugotowany makaron łączymy z sosem i podsmażonym wcześniej tofu, skrapiamy sokiem z 1/2 limonki, doprawiamy wg uznania. 
Gotowe. Danie najlepiej smakuje ze świeżym szczypiorkiem. 




  Smacznego! 🥘

✩✩✩


✩✩✩










Facebook

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Wyświetlenia