bezglutenowe

FIT deser Bounty

16:20



Przed Wami jeden z najbardziej lubianych batoników w postaci kokosowego deseru - absolutny HIT!
Lekki, odżywczy, bogaty w wapń i magnez, stanowi idealny pomysł na słodki podwieczorek. Śmiało możecie zajadać się nim bez wyrzutów sumienia. Deser wybitnie prosty w przygotowaniu, wymaga jedynie odrobiny cierpliwości przed podaniem, ponieważ najlepiej smakuje schłodzony.


SKŁADNIKI/ 4 porcje:

jedna porcja deseru dostarcza średnio:
309 kalorii/ 10,2 g białka/ 12 g tłuszczu/ 40,3 g węgli / 3,2 g błonnika

  • płatki jaglane - 80 g (8 łyżek)
  • budyń o smaku śmietankowym - 40 g (opakowanie)
  • mleko 1,5 % bez laktozy - 1 i 2/3 szklanki 
  • wiórki kokosowe - 2-3 łyżki
  • olej kokosowy - łyżeczka
  • odżywka białkowa - 30 g (miarka)
  • czekolada gorzka 70 % - 3/5 tabliczki (60 g) 
  • słodzik 0 kcal - kilka lub kilkanaście tabletek (wg uznania) 

* u mnie o smaku białej czekolady, ale może być też o smaku waniliowym, kokosowym lub neutralnym 


Płatki jaglane zalej w garnku ciepłą wodą, dodaj słodzik (wg uznania), przemieszaj i odstaw do napęcznienia. Wlej szklankę mleka i zagotuj. Dodaj wiórki kokosowe i olej kokosowy. Gotuj kilka minut na małym ogniu do zgęstnienia, następnie dodaj odżywkę białkową i zblenduj całość na gładką masę. W pozostałym, zimnym mleku wymieszaj dokładnie proszek budyniowy. Do gotującej się, kokosowej masy, wlewaj stopniowo mleko z proszkiem budyniowym. Nie przestawaj mieszać.
Gdy masa zgęstnieje, zdejmij garnek z ognia i odstaw do przestygnięcia. Podziel masę na 4 porcje i umieść w pucharkach. Czekoladę połam na kawałki i rozpuść w kąpieli wodnej, następnie polej nią wierzch przygotowanych deserków. Posyp wiórkami kokosowymi.
Wstaw do lodówki na min. 30 minut przed podaniem.




     Smacznego! 🥥

✩✩✩


✩✩✩



banany

Ciasto bananowo-malinowe

17:50


Nie wiecie co zrobić z przejrzałymi bananami?
Mam na nie bardzo prosty i bardzo pyszny sposób - ciasto! Dodatek malin równoważy słodkość banana nadając ciastu odrobiny kwaskowatości. Ciacho wychodzi bardzo wilgotne, słodkie i sycące -  idealne na słodki podwieczorek! Jeśli chcecie, aby było w 100% fit, zamiast białej mąki użyjcie pełnoziarnistej, a zamiast cukru - ksylitolu albo erytrolu. Osobiście nie przepadam za tymi słodzikami i jeśli mam polecać zdrowy zamiennik cukru, najczęściej wybieram naturalny miód. Niestety wszystkie jego prozdrowotne właściwości tracą swoją moc pod wpływem wysokiej temperatury, dlatego nie używam go do wypieków. 


SKŁADNIKI/ KEKSÓWKA:

jeden kawałek ciasta dostarcza średnio:
230 kalorii/ 5,4 g białka/ 6,8 g tłuszczu/ 35,7 g węgli /2,4 g błonnika

  • mąka pszenna - szklanka
  • płatki owsiane błyskawiczne - 1/2 szklanki
  • przejrzałe banany - 4 sztuki
  • jogurt naturalny 0% - szklanka
  • olej rzepakowy - 1/4 szklanki
  • jaja kurze klasy M - 2 sztuki 
  • cukier biały (lub inny słodzik) - 1/2 szklanki
  • proszek do pieczenia - 1 łyżeczka
  • maliny mrożone - 2 garście
  • szczypta soli 

KROK I: Do jednej miski wsyp składniki suche - mąkę, płatki owsiane, cukier i proszek do pieczenia.
KROK II: W drugiej misce umieść składniki mokre - jaja, jogurt, banany, olej. Zblenduj całość. 
KROK III: Połącz składniki suche ze składnikami mokrymi, dodaj maliny i szczyptę soli, przemieszaj. 
KROK IV: Przelej ciasto do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia. 
KROK V: Piecz ciasto przez 20-25 minut w temp. 180 stopni C. Opcjonalnie - pod koniec pieczenia wysmaruj wierzch ciasta żółtkiem. 



 Smacznego! 🍰


✩✩✩


✩✩✩


jogurt grecki

Koktajl z owoców leśnych - TYLKO 120 kcal!

19:39


Gęsty, pyszny i eskpresowy w przygotowaniu koktajl, który świetnie sprawdzi się jako lekka przekąska. 
Mam nadzieję, że dbacie o siebie w tym trudnym czasie i w miarę możliwości zostajecie w domu. Ten koktajl Was doskonale o(t)rzeźwi, ochłodzi negatywne emocje i zaspokoi pragnienie po ciężkim treningu w domowym zaciszu. 


SKŁADNIKI/ 2 PORCJE:

jedna szklanka koktajlu dostarcza średnio:
120 kalorii / 2,3 g białka / 2,4 g tłuszczu / 20 g węglowodanów / 4,4 g błonnika


  • owoce leśne (mrożone) - 2/3 szklanki
  • banan - 1 sztuka
  • jogurt grecki - 3 łyżki 
  • woda - do uzyskania odpowiedniej konsystencji

Owoce leśne wcześniej rozmroź. Banana pokrój na mniejsze kawałki. Zblenduj wszystkie składniki na gęsty koktajl. W razie potrzeby dolej wody. 



 
 Smacznego! 🍓


✩✩✩


✩✩✩






Facebook

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Wyświetlenia