jogurt naturalny

Placuszki jogurtowe

13:33



Świetna propozycja na szybkie i pożywne śniadanie. Przyznam szczerze, że to najlepsze pankejki, jakie udało mi się zrobić w mojej kulinarnej karierze i teraz bardzo często powtarzam ten przepis. Ciasto na placuszki można przygotować dzień wcześniej, a nazajutrz usmażyć i podać z ulubionymi dodatkami. Moja propozycja podania to sos czekoladowy (to tylko jogurt i kakao, a smakuje jak Monte!) i maliny. Placuszki są wyjątkowo delikatne, nie potrzebują grama proszku do pieczenia czy sody oczyszczonej, pięknie wyrastają bez tego. 


SKŁADNIKI/ 5 placuszków

jedna porcja (5 placuszków) z sosem i malinami dostarcza średnio:
474 kalorii / 20 g białka / 18 g tłuszczu / 60 g węgli

  • płatki owsiane błyskawiczne - 3 łyżki
  • proszek budyniowy waniliowy - 1/2 opakowania 
  • jajko średniego rozmiaru - 1 sztuka
  • jogurt naturalny 0% - 3 łyżki
  • olej rzepakowy - 1 łyżeczka
  • słodzik - do smaku 
W jednej miseczce łączymy rózgą kuchenną wszystkie składniki - jajko, płatki owsiane, proszek budyniowy, jogurt i słodzik. Odstawiamy gotowe ciasto na co najmniej 10 minut. Smażymy na lekko natłuszczonej patelni po kilka minut z każdej strony. 

sos czekoladowy

  • jogurt ntaturalny 0% - 3 łyżki
  • kakao naturalne - 1 czubata łyżeczka
  • słodzik - do smaku
Wszystkie składniki łączymy ze sobą i dokładnie mieszamy. 
Gotowe placuszki podajemy z sosem i ulubionymi owocami.



     Smacznego! 🥞

✩✩✩


✩✩✩



gorzka czekolada

Koktajl Bounty

15:16




Były już batoniki, był i deser, więc teraz czas na koktajl inspirowany Bounty. 
Kokosowo-czekoladowa rozkosz, w sam raz na letnie ochłodzenie. 
A jeśli brakuje Wam białka, możecie śmiało dorzucić porcję odżywki białkowej (najlepiej smak czekoladowy lub kokosowy). 


SKŁADNIKI/ 2 PORCJE:

jedna szklanka koktajlu dostarcza średnio:
172 kalorii / 2,7 g białka / 15 g tłuszczu / 5,7 g węglowodanów 

  • mleczko kokosowe light - 1/2 puszki
  • czekolada gorzka 74% - 2 kostki
  • kakao naturalne - 1 łyżeczka
  • wiórki kokosowe - 2 łyżki
  • woda - 1/2 szklanki
Czekoladę wcześniej drobno posiekać lub rozpuścić w nieiwelkiej ilości ciepłej wody. Wszystkie składniki koktajlu dokładnie zmiksować. 



     Smacznego! 🥥

✩✩✩


✩✩✩

płatki owsiane

Pancakes różowe z... burakiem!

17:17



Dzisiaj na tapecie BURAK! 
Warzywo niedocenione, a szkoda, bo powinniśmy jeść je zdecydowanie częściej. 
Burak swoje właściwości zawdzięcza głównie dużej zawartości antocyjanów i flawonoidów (betanina i cholina). To właśnie one odpowiedzialne są za czerwoną barwę buraków! 
Barwnikom tym przypisuje się właściwości zapobiegające powstawaniu nowotworów. 
I to nim zawdzięczam barwę tych przepysznych, intensywnie różowych placuszków. 
To także świetny pomysł na "przemycenie" warzyw w diecie dzieci-niejadków. 
Placuszki wychodzą mięciutkie i słodziutkie, razem z ulubionymi dodatkami (u mnie jogurt naturalny, owoce i dżem) to totalna poezja - i oko nacieszy i organizm nasyci. 
Od razu dzień jakiś lepszy.

źródło wiedzy: ncez.pl


SKŁADNIKI/ 8 placuszków

jedna porcja bez dodatków (4 placuszki) dostarcza średnio:
444 kalorii / 16 g białka / 9 g tłuszczu / 74 g węgli

  • burak gotowany - 1 sztuka
  • banan - 1/2 sztuki
  • jaja kurze - 1 sztuka
  • mąka pszenna - 3/4 szklanki
  • płatki owsiane błyskawiczne - 5 łyżek
  • mleko 2% - 1/2 szklanki
  • owoce jagodowe (u mnie leśne mrożone) - garść 
  • dżem malinowy (opcjonalnie) - 2 łyżczeki
  • olej rzapakowy - 1 łyżeczka
Buraka ścieramy na tarce o małych oczkach. Banana rozgniatamy widelcem. Całość blendujemy razem z jajkiem na gładką masę, powoli przesypujemy mąkę, wlewamy mleko, mieszamy. Pod koniec dodajemy jeszcze płatki owsiane i znowu blendujemy. Na tym etapie można dorzucić jeszcze dowolne, ulubione owoce i dżem. U mnie były to owoce leśne (mrożone) i dżem malinowy. Placuszki smażymy na dobrze rozgrzanej, lekko natłuszczonej patelni po kilka minut z każdej strony. 
Podajemy z ulubionymi dodatkami... 




     Smacznego! 🌸

✩✩✩


✩✩✩

mleczko kokosowe

Budyń z kaszy jaglanej i awokado

10:54



Kremowy, wegański budyń z kokosową nutką. Awokado nadaje tutaj idealnie kremowej konsystencji, a liście mięty świeżości i lekkości. To świetna propozycja na lekki deser w upalne popołudnia. 
Najlepiej smakuje schłodzony. 



SKŁADNIKI/ 3 porcje

jedna porcja dostarcza średnio:
263 kalorii / 5,5 g białka / 14 g tłuszczu / 28,6 g węgli

  • kasza jaglana - 1 woreczek (100 g)
  • mleczko kokosowe light - 1/2 puszki (200 ml)
  • awokado dojrzałe - 1/2 sztuki
  • świeża mięta - kilka listków
  • odrobina soku z cytryny/limonki 
  • słodzidło do smaku - ok. 10 tabletek  
  • owoce do dekoracji


Kaszę jaglaną przepłukać kilka razy, ugotować w wodzie do miękkości, dodać mleczko kokosowe i przemieszać. Dodać słodzidło i gotować kilka minut pod przykryciem. 
Odstawić na chwilę do przestygnięcia, następnie dodać awokado i miętę, zblendować na gładki budyń. 
Pod koniec skropić sokiem z cytryny/limonki. Gotowy budyń podać z ulubionymi owocami. 
Szczególnie polecam truskawki i maliny.



      Smacznego! 🥑

✩✩✩


✩✩✩



Facebook

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Wyświetlenia