brzoskwinie

Odwrócone ciasto z brzoskwiniami (bez glutenu, bez jajek, bez tłuszczu)

18:51





Z pewnością nie jest to tradycyjny przepis na ciasto odwrócone, choć taki był pierwotny zamiar.  Nie miałam pomysłu na upominek z okazji Dnia Babci, ale wiedziałam że ucieszy się chociaż z takiego drobnego gestu... :)




Lubię zdrowsze wypieki, więc zamiast zwykłej mąki, użyłam zmielonej kaszy jaglanej. W połowie pracy zauważyłam, że w lodówce nie ma jajek, więc w roztargnieniu użyłam dobrze znanego mi zamiennika - bananowego puree. Po wymieszaniu wszystkich składników ciasto było na tyle płynne, że nie potrzebowało dodatku żadnego tłuszczu!
Fajnie wyrosło (aż sama się zdziwiłam!) tylko jakoś nie potrafiłam go później wyłożyć ,,do góry nogami".  Z pewnością byłoby mi o wiele łatwiej, gdybym piekła w okrągłej formie. Dopiero po rozkrojeniu ciasta na mniejsze kawałki mogłam je swobodnie odwrócić na drugą stronę.
 Pomimo swej ,,zdrowotności" wyszło naprawdę smaczne i słodkie. Babci też bardzo zasmakowało, chociaż jest wierna tradycyjnym wypiekom.
Naprawdę warto spróbować! ;)


Składniki:

  • 300 g kaszy jaglanej (lub mąki jaglanej)
  • opakowanie budyniu śmietankowego (40 g)
  • 2 dojrzałe banany (+/- 200 g po obraniu)
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • cukier wanilinowy (15 g)
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżeczka sody
  • szklanka mleka 2%
  • puszka brzoskwiń w lekkim syropie


Przygotowanie: 


Kaszę uprażyć na patelni, a potem wystudzoną zmielić na mąkę przy pomocy malaksera, blendera lub młynka do kawy.
Brzoskwinie odcedzić z syropu, przekroić wzdłuż na mniejsze części. 
Prostokątną formę do pieczenia delikatnie natłuścić, oprószyć płatkami jaglanymi lub innym, bezglutenowym zamiennikiem. Wyłożyć równomiernie kawałki brzoskwiń.
W jednej misce wymieszać mąkę jaglaną, proszek budyniowy, cukier wanilinowy, cukier puder, proszek do pieczenia i sodę. Dodać zmiksowane wcześniej banany i mleko. Wszystkie składniki delikatnie ze sobą połączyć.
Ciasto wylać na brzoskwinie, następnie wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C. Piec przed ok. 35-40 minut. Upieczone wyjąć z piekarnika, ostudzić. Podawać ,,do góry nogami". 





kakao

Pszenno-owsiane pancakes z kakao

14:00






Pyszne placuszki z płatkami owsianymi i niezastąpionym kakao - to ostatnio jedno z moich ulubionych sposobów na idealne rozpoczęcie dnia. Z dodatkiem plasterków pomarańczy, miodu i serka wiejskiego smakują wyśmienicie! Na dodatek doskonale sycą, więc po takim śniadaniu mam pewność, że energii spokojnie wystarczy mi na kilka godzin. :) 




Dzięki dodatkowi oleju do ciasta nie muszę używać go ponownie w trakcie smażenia. Placuszki ładnie wyrastają na patelni, nie przywierają - są lekkie i baaardzo smaczne.

Składniki:


na 9 dużych, puchatych placuszków 



  • +/- 150 g mąki pszennej
  • +/-  50 g płatków owsianych górskich
  • 2 jajka
  • szklanka mleka 2% 
  • łyżka oleju
  • czubata łyżka gorzkiego kakao
  • czubata łyżka cukru pudru
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • szczypta soli

do podania (wg uznania)


  • pomarańcza
  • miód
  • serek wiejski/jogurt
  • drobno posiekane orzechy
  • płatki kukurydziane


Przygotowanie:


Jajka, mleko i olej ze szczyptą soli mieszamy trzepaczką w misce. W osobnym naczyniu łączymy mąkę, płatki owsiane, kakao, cukier puder, proszek do pieczenia i sodę. Dodajemy składniki mokre do suchych i mieszamy przy pomocy łyżki do połączenia wszystkich składników. Smażymy na dobrze rozgrzanej, nieprzywierającej patelni. Jeden placuszek - 2 łyżki ciasta. Gdy na wierzchu zaczną pojawiać się pęcherzyki, przewracamy na drugą stronę i smażymy jeszcze kilka minut. Podajemy od razu z plasterkami pomarańczy, miodem (jeśli za mało słodkie) i serkiem wiejskim. Drobno posiekane orzechy też się doskonale sprawdzą. Smacznego! 







Facebook

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Wyświetlenia