Pancakes różowe z... burakiem!

17:17



Dzisiaj na tapecie BURAK! 
Warzywo niedocenione, a szkoda, bo powinniśmy jeść je zdecydowanie częściej. 
Burak swoje właściwości zawdzięcza głównie dużej zawartości antocyjanów i flawonoidów (betanina i cholina). To właśnie one odpowiedzialne są za czerwoną barwę buraków! 
Barwnikom tym przypisuje się właściwości zapobiegające powstawaniu nowotworów. 
I to nim zawdzięczam barwę tych przepysznych, intensywnie różowych placuszków. 
To także świetny pomysł na "przemycenie" warzyw w diecie dzieci-niejadków. 
Placuszki wychodzą mięciutkie i słodziutkie, razem z ulubionymi dodatkami (u mnie jogurt naturalny, owoce i dżem) to totalna poezja - i oko nacieszy i organizm nasyci. 
Od razu dzień jakiś lepszy.

źródło wiedzy: ncez.pl


SKŁADNIKI/ 8 placuszków

jedna porcja bez dodatków (4 placuszki) dostarcza średnio:
444 kalorii / 16 g białka / 9 g tłuszczu / 74 g węgli

  • burak gotowany - 1 sztuka
  • banan - 1/2 sztuki
  • jaja kurze - 1 sztuka
  • mąka pszenna - 3/4 szklanki
  • płatki owsiane błyskawiczne - 5 łyżek
  • mleko 2% - 1/2 szklanki
  • owoce jagodowe (u mnie leśne mrożone) - garść 
  • dżem malinowy (opcjonalnie) - 2 łyżczeki
  • olej rzapakowy - 1 łyżeczka
Buraka ścieramy na tarce o małych oczkach. Banana rozgniatamy widelcem. Całość blendujemy razem z jajkiem na gładką masę, powoli przesypujemy mąkę, wlewamy mleko, mieszamy. Pod koniec dodajemy jeszcze płatki owsiane i znowu blendujemy. Na tym etapie można dorzucić jeszcze dowolne, ulubione owoce i dżem. U mnie były to owoce leśne (mrożone) i dżem malinowy. Placuszki smażymy na dobrze rozgrzanej, lekko natłuszczonej patelni po kilka minut z każdej strony. 
Podajemy z ulubionymi dodatkami... 




     Smacznego! 🌸

✩✩✩


✩✩✩

You Might Also Like

2 komentarze

Facebook

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Wyświetlenia