FIT tiramisu w pucharku

12:32


Tiramisu - znacie, lubicie? ;) 
Moja odchudzona wersja jest o prawie połowę mniej kaloryczna od tradycyjnej wersji. Jeśli tak samo jak ja, uwielbiacie ten włoski deser, koniecznie musicie wypróbować ten przepis! Aby było jeszcze zdrowiej zastąpcie cukier ksylitolem, a tradycyjne mleczko kokosowe - mleczkiem light. Jesli chcecie bardziej zaszaleć do kawowego naparu dodajcie odrobinę amaretto, a na pewno Wasz deser będzie bardziej wyrazisty. 



SKŁADNIKI/ 6 PORCJI:

jednen pucharek dostarcza średnio:
309 kalorii / 6 g białka / 19 g tłuszczu / 29 g węglowodanów / 0,4 g błonnika

  • mleczko kokosowe (puszka) - 400 ml 
  • jogurt grecki - 400 g
  • napar z mocnej, czarnej kawy - 400 ml 
  • podłużne biszkopty - 130 g
  • cukier (lub inne słodzidło) - dwie łyżki
  • kakao naturalne - łyżeczka
  • fix do śmietany (opcjonalnie) - dwie saszetki

W misce do ubijania umieść gęstą część mleczka kokosowego, dodaj cukier i zacznij ubijać na niskich obrotach. Stopniowo dodawaj po łyżce jogurtu greckiego. Wsyp fix do śmietany i ubijaj do czasu uzyskania pożądanej konsystencji. Biszkopty przekrój tak, aby dopasowały się do kszałtu pucharków - ja je przekroiłam na pół. Na dnie pucharków umieść pierwszą warstwę moczonych w kawie biszkoptów (dosłownie przez chwilę), nałóż łyżkę "śmietanowej masy", wyrównaj. Następnie nałóż kolejną warstwę moczonych w kawie biszkoptów, nałóż kolejną warstwę białej masy, wyrównaj, posyp kakao. Z podanych proporcji wychodzi ok. 6 pucharków - można je dodatkowo udekorować świeżą bazylią i owocami.





  Smacznego! ☕


✩✩✩


✩✩✩



You Might Also Like

0 komentarze

Facebook

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Wyświetlenia