Tiramisu 4-składnikowe w wersji light

15:12




Moje ulubione, 4-składnikowe tiramisu w wersji light. To ekspresowy deser, który z powodzeniem możecie przygotować nawet na diecie redukcyjnej. Jeden kawałek dostarcza zaledwie 140 kalorii i prawie 10 gram białka! Najważniejszym składnikiem jest tutaj kawa - to ona nadaje kluczowy smak i aromat deseru. W końcu to właśnie w niej maczamy biszkopty. Do zrobienia tiramisu potrzebne będzie też szklane prostokątne naczynie o wymiarach 13×21. 

SKŁADNIKI/ 4 kawałki

jeden kawałek dostarcza średnio:
140 kalorii / 9.5 g białka / 1.8 g tłuszczu / 22 g węgli

  • biszkopty podłużne - 100 g
  • skyr waniliowy (użyłam Pilosa) - 2 opakowania (300 g)
  • mocna kawa - 1,5 szklanki (400 ml)
  • ciemne kakao -  5 g (1 łyżeczka)
+ owoce do dekoracji (opcjonalnie)

1. Biszkopty zamaczaj na chwilę (dosłownie 1-2 sekund) w kawie, ułóż pierwszą warstwę na dnie szklanego, prostokątnego naczynia. 
2. Następnie na pierwszej warstwie biszkoptów rozsmaruj warstwę skyra waniliowego. 
3. Na warstwie skyra ułóż kolejną warstwę biszkoptów namoczonych w kawie. 
4. Na koniec rozprowadź kolejną warstwę skyra. 
5. Całość posyp kakao.
6. Wstaw na 1-2 godziny do lodówki. 

Gotowe! Tiramisu bardzo dobrze smakuje z dodatkiem owoców jagodowych. 

Smacznego!🥰




Koniecznie zajrzyj na mojego instagrama po więcej kulinarnych inspiracji i ciekawostek z dziedziny dietetyki.

You Might Also Like

0 komentarze

Facebook

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Wyświetlenia